2009-07-22 @ 09:48:35
Fick för några veckor sedan besked från studera.nu  att jag är antagen på en skola.
Jag hade sökt Maskinteknik i Karlskrona och kommit in men jag vet inte hur jävla pepp på att flytta till Blekinge. Långt  hemmifrån, långt till Christopher, Behöver köpa en massa nya möbler och jag vet inte om jag egentligen vill läsa till Civilingenjör längre.
Mitt andra alternativ är om jag kommer in i gbg på de tekniska basåret (är reserv) och då har jag redan en skitfin möblerad lägenhet. Den ligger helt perfekt i Gbg, står jag i trägården ser jag liseberg och de tar 10 min att gå till avenyn.
Jag är så sjukt sugen på att flytta till göteborg. Men de är ju de att jag vill ju egentligen läsa något annat.
Fick någon sorts uppenbarelse förra veckan så jag insåg hur korkad jag vart när jag sökte. Jag förstår inte varför jag inte sökt program jag faktiskt kan och är riktigt bra på. Som ex Fotografering, jag är bra på att ta fotografier så varför har jag inte sökt till en fotoskola. Borde även lägga upp några av bilderna här också..
 Eller Marinbiologi/Biologi, jag facineras skit mycket av de så jag fattar inte varför jag inte valt det från första början.

Så vad ska jag göra nu??
Flytta till Karlskrona och skaffa mig en ordentlig utbildning, Hoppas på Gbg och därefter ha en chans att komma in på en chalmers, eller läsa 5 kurser på Komvux och söka nästa höst till Fotograf eller Marinbiologi.

Hjälp mig!!!

Kommentarer
Postat av: Ines

Jag tänkte precis likadant som du när jag kom in på luleå. Tyckte jag hade varit as dum när jag sökte och funderade på om jag verkligen valt rätt, det finns så mycket annat jag är grym på & mycket mera intresserad av. Men efter att ha läst lite & snackat med folk, sett allt man kan hålla på med efter utbildningen är jag ändå pepp på det jag valt & tror att det kommer bli väldigt bra. Tänk igenom riktigt noga, det finns fortfarande lite tid, försök även se fram i tiden, vad är din chans som fotograf? Vad är dina chanser som civilingenjör? Vad kommer du ha mest användning för i framtiden? Du behöver ju inte vara makiningenjör hela livet tex, men det är en väldig bra säkerhet. Tänk noga, det är ditt liv :> Och att det är långt bort tror jag du & Christopher kommer lösa, bättre än luleå iaf ;) och bättre än ingenting! Tänk de som inte kom in någonstans, not fun at all!

Glöm inte att hälsa på mig i lule bruden & räkna med att jag kommer till karlskorona/gbg, höhö!<3

2009-07-22 @ 18:59:19
URL: http://whipstickagostop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0